Za podpory Asociace poskytovatelů sociálních služeb proběhlo prostřednictvím aplikace Cygnus dotazníkové šetření spokojenosti zaměstnanců v Domově Jeřabina a Domově pro seniory Onšov. Výsledky, které přinesl, představují vítanou zpětnou vazbu. Potěšující bylo zjištění, že je nadprůměrně hodnocena smysluplnost práce, kterou zaměstnanci odvádějí. Vyzdvihnuta byla rovněž naplněná očekávání spojená s prací v Domově Jeřabina. Stejně tak tomu bylo v případě kvality poskytovaných služeb. Čeho si zaměstnanci rovněž cení, je skvělá pověst organizace. V rámci dotazníkového šetření byly identifikovány oblasti, které si zaslouží zlepšení. Kde Domov Jeřabina tlačí bota, jsou možnosti profesního rozvoje a nabídka pracovních benefitů. „Pracujeme na zlepšení. U benefitů se zaměříme na jejich skladbu, chceme rovněž zjistit preference zaměstnanců, abychom jim nabídli to, co vyžadují. V případě možností profesního rozvoje podpoříme účast zaměstnanců na konferencích a seminářích, zavedeme častější stáže a mentory. Důležitá bude rovněž podpora neformálních akcí, na kterých se budou moci zaměstnanci setkávat napříč domácnostmi,“ popisuje statutární zástupce Domova Jeřabina Aleš Urban. Stavět chce také na pozitivních vztazích mezi kolegy, které byly v dotazníku často zmiňovány. Zaměstnanci si také cení podpory, které se jim ze strany vedení organizace dostává. V Domově pro seniory Onšov je pak důležité navýšit počet jeho pracovníků, společně s tím také snížit administrativní zátěž. „Pokud personálně posílíme, budeme moci lépe pokrývat směny. Chceme také optimalizovat pracovní postupy ve prospěch našich zaměstnanců,“ doplňuje Urban. A v jaké otázce Domov Jeřabina vyniká úplně nejvíce? Ta byla v dotazníkovém šetření položena takto: Jak moc byste ostatním doporučili pracovat u tohoto zaměstnavatele? Zatímco republikový průměr této otázky byl 19 a krajský činil 26, v Domově Jeřabina vyšlo číslo 48. Aby odpovědi a tím pádem i výsledky byly co nejvíce autentické, byl dotazník anonymní a nesbíral žádné osobní údaje. Do databáze se neukládal ani přihlášený uživatel, ani jeho pozice nebo jiné údaje, ze kterých by bylo možné identifikovat respondenta. Výsledky dotazníku je moci porovnat s krajským průměrem, podle kategorie zřizovatele nebo za celou republiku.